• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

neenuska.fi

  • Etusivu
  • Tietoa meistä

22 huhtikuun, 2020

Vaatteiden vaihtaminen ja palauttaminen verkkokaupoissa

Ihmiset ostavat nykyisin paljon vaatteita internetin verkkokaupoista. Monet eivät enää edes halua lähteä kaupungille kiertelemään ja katselemaan tuotteita vaateliikkeisiin, vaan useampi suosii ainoastaan verkkokauppoja. Silloin voi selata tuotevalikoimaa kätevästi vaikka istuessaan pihalla aurinkotuolissa. Ei tarvitse lähteä erikseen kaupunkiin tai ostoskeskukseen, vaan voi katsella tuotteita kotonaan omassa rauhassa. Monesti verkkokaupoissa on myös paljon suurempi valikoima kun kivijalkamyymälässä. Tuote saattaa toki olla myymälän valikoimassa, mutta se pitää tilata erikseen vaikkapa keskusvarastolta. Silloin on sama kuin olisi tilannut itse tuotteen kotoa käsin.

Jotkut myös tilaavat vaatteita verkkokaupoista hyvinkin säännöllisesti. Tuotteiden kokoluokitukset saattavat kuitenkin vaihdella eri valmistajien välillä, ja silloin saattaa välillä tilata väärän kokoisen tuotteen. Voi myös olla mahdollista, että tuote näyttää verkkokaupan sivuilla kuvassa erilaiselta kuin itsensä päällä. Tällöin on hyvä tietää, miten tuotteita voi palauttaa tai vaihtaa, ettei vääränlainen tai väärän kokoinen vaate jää ylimääräisenä sinulle. Kerromme seuraavaksi hieman tarkemmin, miten tuotteita yleensä voi palauttaa tai vaihtaa. Lue siis tästä vinkit siihen!

Palautus ja vaihto

Yleensä vaatteilla on hyvät palautus- ja vaihtomahdollisuudet, kun tilaa tuotteita verkkokaupoista. Monesti vaatteilla on 30 päivän palautusoikeus, halusitpa sitten eri kokoisen tuotteen, tai kokonaan erilaisen. Kun tilaat vaatteita internetistä, mukana tulee yleensä valmiiksi palautustarra, jota tarvitaan, mikäli haluat palauttaa tuotteet. Voit monesti käyttää samaa pakettia, missä tuotteet on lähetetty sinulle ja liimaat vain uuden tarran edellisen päälle. Sen jälkeen viet paketin postiin ja se lähtee palautuksena takaisin. Muista ottaa pakettia jättäessäsi kuitti talteen, sillä se on todiste, että olet palauttanut tuotteet. Jos paketti jostain syystä hukkuu postissa, sinulla on itselläsi todiste siitä, että olet palauttanut tuotteet.

Joissain verkkokaupoissa palautuskuitti pitää tulostaa erikseen verkkokaupan nettisivuilta. Tämä voi kuulostaa vaivalloiselta ja hankalalta, mutta ei oikesti sitä ole. Sivustolla voi yleensä syöttää tilauksesi numeron, jolloin järjestelmä generoi sen perusteella palautuskuitin kaikilla tarvittavilla tiedoilla. Sen jälkeen sen voi tulostaa omalla tulostimella ja liimata palautuspaketin päälle.

Kun palautat tai vaihdat tuotteita, niin muista noudattaa palautusaikoja, sillä muutoin voit joutua maksamaan tuotteet, joita et tosiasiassa tule käyttämään.

Copyright © 2022. neenuska.fi. All rights reserved.